Bestilling 

På fjordristeriet.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler på varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Hvis du vælger at oprette en konto, er det muligt, at se tidligere ordrer ved login på websitet. 

Betaling

Fjord Risteriet ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard og Mobilpay. Der tages ikke gebyr ved kortbetaling på fjordristeriet.dk. 

Betaling vil blive trukket på din konto umiddelbart inden levering. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Alle priser er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms og andre afgifte men uden levering.

Fjord Risteriet ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Faktura 

Fakturaen modtager du sammen med varerne, og hvis du vælger at oprette en konto, kan den også downloades fra hjemmesiden. 

Levering

Fjord Risteriet ApS sender med GLS, Bring, DAO eller PostNord til privatadresser, pakkeshops og virksomhedsadresser. Fragtpriser varierer og der er fri fragt ved ordrer over 500 Kr til alle brofaste steder i Danmark. Vi sender alle hverdage. Leveringstiden er ca. 1-4 hverdage.

Leveringstiden kan dog variere afhængigt af hvortil forsendelsen skal sendes og leveringsmetoden.
Vi leverer ikke lørdage, søndage og helligdage.
Vi garanterer ikke leveringstiden.  

Abonnements ordrer afsendes den 1. eller 3. tirsdag i måneden. Såfremt en af disse dage falder på en helligdag, vil levering ske den nærmeste hverdag enten forinden eller herefter. 

Afhentning af ordre (efter aftale): 

Reklamationsret 

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. 

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Fragtskader bedes meldt til fragtfirma ved levering. 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Fjord Risteriet ApS er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU 

Ved returnering rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Fjord Risteriet ApS

Poppelalle 9

6900 Skjern 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. 

Refusion 

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. 

Fortrydelsesret 

Fødevarer tages ikke retur. Kaffe er en fødevare. 

For andre varer købt på Fjordristeriet.dk gælder flg: 

Der gives 14 dages fuld returret på andre varer købt i vores Webshop. 

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. 

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. 

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. 

Meddelelsen skal gives pr. mail på

info@fjordristeriet.dk 

I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte 

din fortrydelsesret.
Vi har yderligere brug for flg. oplysninger:
– Bestilt den ,- Ordrenummer, – Bestilt af (navn) samt Bestillers adresse. 

Så snart Ford Risteriet ApS har modtaget din returvare, fremsender vi tilbagemelding med videre instrukser. Herefter tilbagebetaler vi beløbet til dit kort eller bankkonto. Der kan gå nogle dage, inden beløbet igen er disponibelt på din konto. Kopi af original kvittering/følgeseddel skal altid medsendes/forevises før en eventuel reklamation kan behandles. 

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.